LIVING THE GOOD LIFE! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Roel Brouwers - WaarBenJij.nu LIVING THE GOOD LIFE! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Roel Brouwers - WaarBenJij.nu

LIVING THE GOOD LIFE!

Blijf op de hoogte en volg Roel

20 Februari 2016 | Australië, Geraldton

5:00, de wekker gaat. Na m'n backpack nog een laatste keer gecontroleerd te hebben en de laatste berichtjes te hebben gelezen spring ik de auto in op weg naar Düsseldorf. Daar werd ik uitgezwaaid door pap en mam om vervolgens aan mijn reis 'down under' te beginnen.

Binnen no time stond ik alweer op Nederlandse bodem en ben ik via Schiphol richting Abu Dhabi gevolgen. Een korte trip waarbij ik me geen moment heb hoeven te vervelen. Mede dankzij een super luxe tablet in de hoofdleuning voor me ;) De 6 uur vlogen voorbij!

Eenmaal in Abu Dhabi aangekomen waande ik mezelf even in Marokko door alle kleuren, geuren en gesluierde vrouwen. Met slechts een uurtje vertraging stapte ik in het vliegtuig op weg naar Perth. De vlucht zelf verliep eigenlijk prima. Wel weinig geslapen en een aantal keer in de bres moeten springen voor oude vrouwtjes die flauwvielen door de lange zit en de warmte.

Op de vluchthaven van Perth werd ik warm onthaald door Joske en Sabine. Na een snelle omkleed sessie zijn we gelijk doorgereden naar de stad om nog e.e.a. te regelen/kopen voor we konden beginnen aan The trip. Met jetlag en al, savonds toch nog even de stad in gegaan om een drankje te drinken en een dansje te wagen in de Silent disco op een festival in Perth.

De volgende ochtend met een prima 32 graden richting het zuiden gereden (voor de laatste keer de komende weken) met als eindbestemming Fermantle. Een klein stadje aan de kust met veel Nederlandse roots (VOC, Batavia, enz.). Daarna nog een bezoekje gebracht aan het plaatselijke arts museum en toen snel het strand op gezocht om te lunchen.
Living the good life!

We zijn gedurende de dag vooral veel onderweg met onze Skipper. Je komt door verschillende kleine dorpjes met ieder een eigen karakter. Prachtige panoramische uitzichten over de zee, lange uitgestrekte fel groene bebossing afgewisseld met dorre en soms afgebrande struiken en bomen. Verder vooral veel, heel veel lange stukken asfalt ;)

Gister heb ik me ook maar meteen gewaagd aan het verkeer hier en eerlijk gezegd went het links rijden gemakkelijk snel! Vanuit Frementale hebben we gister een kleine 250 km afgelegd richting Jurrien Bay. Onderweg weer prachtige plaatjes geschoten en genoten van een prachtig gebied. Ook nog een bezoekje gebracht aan de Pinnacles desert. Een mooi maar bizar landschap waar vanuit het niets hoge, puntachtige rotsen uit de aarde lijken te komen.

Vandaag weer verder gereden om uiteindelijk neer te ploffen op de bank bij de Mac Donalds in Geraldton om zo onze blogs en social media up-to-date te houden ;)

Nou ik denk dat ik het hier maar eens bij ga laten. Ik zou vooral zeggen, bekijk de foto's, want het is me toch mooi hier! Het lijkt wel alsof ik iedere dag weer een nieuwe bladzijde uit een reisgids opensla... AMAZING!

De groeten!

  • 20 Februari 2016 - 23:40

    Henk:

    Mooi verhaal!

  • 21 Februari 2016 - 15:01

    Edith:

    Leuk om je zo te volgen. Geniet ervan y

  • 23 Februari 2016 - 12:24

    Dieuwertje :

    Super vet!

  • 24 Februari 2016 - 11:52

    Sam:

    Wat een leven Roel! Lekker genieten

  • 27 Februari 2016 - 17:22

    Lonneke:

    Lieve roel,geniet van deze ervaring.Doe alles wat je wilt doen in deze weken en we wachten in spanning op al je enthousiaste verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Geraldton

Roel

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 4368

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 14 Maart 2016

Down Under

Landen bezocht: