North West Coastal Highway - Reisverslag uit Karratha, Australië van Roel Brouwers - WaarBenJij.nu North West Coastal Highway - Reisverslag uit Karratha, Australië van Roel Brouwers - WaarBenJij.nu

North West Coastal Highway

Blijf op de hoogte en volg Roel

28 Februari 2016 | Australië, Karratha

Na onze tussenstop in Geraldton hebben we onze weg vervolgd richting het noorden. Port Gregory was onze volgende bestemming. Onderweg weer een aantal mooie natuur fenomenen mogen zien, zoals the pink lakes en the Kalbarri cliffs.

Ook blijven we onderweg constant nieuwe dieren zien. Van pelikanen tot kangaroes en van papegaaien tot varanen. Daarnaast is het iedere avond weer een spectaculair schouwspel wanneer de zon ondergaat. Deze gaat in W-Australië namelijk altijd onder in de zee.

Een van hoogtepunten tot nu toe ligt bij Monkey Mia. Een national park dat op de werelderfgoedlijst staat en waar ik mijn eerste dolfijnen in het wild heb mogen zien. Echt een super toffe ervaring. Daarnaast natuurlijk ook weer veel andere diersoorten mogen aanschouwen waaronder roggen en schildpadden en genoten van parel witte stranden, een azuur blauwe zee en een temperatuur tussen de 35-40 graden. Behoorlijk warm, maar met een constante zeewind prima te doen.

Australie zelf begint al aardig te wennen (op de extreem lage douches en de stank van dode kangaroes onderweg na). En omdat het hoog seizoen net is geëindigd is het overal erg rustig en komen we soms op plekken waar we helemaal alleen zijn. Vandaag hadden we zelfs een camping voor ons alleen. Wat ook bijzonder is, is dat iedereen onderweg naar elkaar zwaait in de auto of de hand opsteekt. Soms kan het namelijk zijn dat je op een dag maar een aantal andere auto's tegenkomt en dan is zo'n handje in de lucht toch nog enige vorm van sociaal contact.

We stoppen onderweg regelmatig om even te genieten van de top uitzichten, prachtige natuurverschijnselen te bewonderen of om belachelijk mooie schelpen te verzamelen die er op ieder strand weer heel anders uitzien.

Op dit moment zitten we in Exmouth. Een plaatsje in de buurt van het Ningaloo Marine Park, waar je prachtige snorkel plekken hebt. Hier hebben we gister dan ook de hele dag gesnorkeld en extreem mooi koraal, ontelbare vissoorten en zelfs een schildpad gezien. Ook deze plek staat wederom op de werelderfgoedlijst.

We zullen onze reis vandaag vervolgen richting het noorden. Broome is echter niet meer ons einddoel, we hebben er namelijk voor gekozen om meer het binnenland in te gaan om daar nog een aantal hotspots te gaan gaan bezichtigen. Onze route zal dus iets aangepast worden.

Wordt vervolgd!

• 28 Februari 2016 - 15:56

Henk:

Mooi zeg, geweldige ervaring!

• 29 Februari 2016 - 16:54

Annemarie:

Ha Roel,
    Je geniet en wij genieten een beetje mee,TOP. Wat is het er ontzettend mooi!

• 03 Maart 2016 - 18:06

Janneke:

Ha Roel
    Wauw, leuk om te lezen hoe prachtig het daar is!
    Mooie uitzichten en heerlijke stranden!!!
    Leuk hè al die beessies? Snorkelen is ook een geweldige ervaring,
    zeker als je schildpadden ziet!
    Nou geniet ze en tot.....
    Xx Janneke